Soczewki barwione i fotochromowe dla kierowców - Blog Optidotum

Blog

Soczewki barwione i fotochromowe dla kierowców

27 stycznia 2020

Soczewki barwione i fotochromowe

Światło słoneczne może być jednym z czynników, które w największym stopniu utrudniają jazdę samochodem. Jesienią i zimą przez niemal cały dzień słońce jest nisko na horyzoncie i „świeci prosto w oczy”. Gdy spadnie śnieg, oślepienie jest dwa razy większe wskutek odbicia. Dlatego, decydując się na dobór okularów, warto wziąć pod uwagę soczewki barwione i fotochromowe.

Soczewki barwione i fotochromowe – krótka charakterystyka

Dla kierowców korzystających z okularów najlepszym rozwiązaniem tego problemu będą soczewki fotochromowe lub barwione. Ich oferta uzupełnia się wzajemnie, dzięki czemu kierowca ma możliwość wyboru pomiędzy trwałym zabarwieniem szkieł okularowych a soczewkami reagującymi na światło ultrafioletowe. Soczewki fotochromowe mają tę przewagę nad barwionymi, że dostosują stopień zaciemnienia do aktualnego nasłonecznienia, natomiast w nocy lub wieczorem są zupełnie (prawie zupełnie) bezbarwne. Dzięki nim kierowca może założyć jedną parę okularów i niezależnie od pory dnia prowadzić samochód. Natomiast przewagą soczewek zabarwionych na stałe jest lepsza ochrona przed intensywnym światłem. Kierowcy potrzebują odpowiednio szerokiego pola widzenia i przede wszystkim nie mogą być oślepiani przez słońce.

Wielkość i kształt oprawek

Wielkość i kształt oprawek to kolejne czynniki, które bezpośrednio przekładają się na to, ile kierowca widzi, prowadząc samochód i jaką pozycję przyjmuje podczas jazdy. Prawidłowo dopasowane oprawki to gwarancja szerokiego pola widzenia. Nie będą ograniczać spojrzenia w bok, będzie widać więcej szczegółów podczas jazdy. Reasumując: dobrze dobrane oprawy okularowe mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo podróży.

Wybierając oprawki do jazdy samochodem, pamiętajmy o kilku rzeczach. Po pierwsze – odpowiednia szerokość i wysokość oprawy, dostosowana do mocy i rodzaju zamontowanych szkieł okularowych. Podobnie ważna jest lekkość oprawy. Zbyt ciężka może powodować dyskomfort podczas jazdy, przez co kierowcy zmieniają pozycję głowy i nienaturalnie się pochylają. Równie istotna jest szerokość zausznika – zbyt szeroki powoduje powstanie tak zwanego martwego pola, czyli przestrzeni, która jest dla kierowcy niewidoczna. Zatem wybierając okulary z myślą o zimowych warunkach jazdy powinniśmy rozpatrywać ofertę soczewek barwionych i fotochromowych.

Soczewki barwione i fotochromowe