Top 5 ćwiczeń na wzrok - Blog Optidotum

Blog

Top 5 ćwiczeń na wzrok

27 grudnia 2021

Choć zewsząd słyszymy nawoływania do tego, by utrzymać ciało w zdrowiu i formie, łatwo zapominamy o… bezcennych oczach. A przecież codziennie obciążamy nasz wzrok, chociażby dlatego, że ekrany telefonów i komputerów stały się nieodłączną częścią naszego życia. Na szczęście łatwo temu zaradzić. Do naszych Top 5 ćwiczeń na wzrok nie potrzebujesz ani trenera, ani sportowego stroju, ani nawet specjalnego miejsca – można je wykonywać gdziekolwiek i kiedykolwiek, np. w trakcie kilkuminutowej przerwy w pracy lub jadąc tramwajem. Ważne, by były wykonywane systematycznie i wielokrotnie w trakcie dnia.

Jeśli nosisz okulary lub soczewki, musisz je zdjąć przed ćwiczeniami.

Pamiętaj, że gimnastykę powinien poprzedzić relaks: kilka głębszych oddechów, rozluźnienie mięśni karku, dłuższe patrzenie na kojącą zieleń w domu lub za oknem.

Oto nasze top 5 ćwiczeń na wzrok:

Mrugnij

Jedno z najłatwiejszych i najefektywniejszych ćwiczeń oczu. Pracując przy komputerze, skupiamy się na ekranie i zapominamy o mruganiu, choć rzadsze mruganie szybko prowadzi do suchości i zmęczenia oczu. Staraj się świadomie zwiększać liczbę mrugnięć. Najlepszym sposobem będzie zamknięcie powiek na pół sekundy i powtórzenie tego 15–20 razy, co pozwoli na łatwe i szybkie zrelaksowanie oczu oraz ich nawodnienie.

Blisko – daleko

To ćwiczenie nie tylko ukoi twoje oczy, ale także poprawi koncentrację.

  • Znajdź okno w swoim pokoju lub biurze. Następnie przyklej na nim kolorową karteczkę samoprzylepną, mniej więcej na wysokości oczu.
  • Potem na zewnątrz okna wybierz coś, na czym da się skupić. Może to być latarnia, samochód, cokolwiek chcesz. Koncentruj się naprzemiennie, raz na przyklejonej kartce, raz na obiekcie na zewnątrz.
  • Rób tak choćby przez minutę dziennie, a znacznie poprawisz swoją koncentrację oraz wyćwiczysz mięśnie oka.

Palming

Palming to metoda odprężająca wzrok, przyczyniająca się też do łagodzenia napięć fizycznych i emocjonalnych.

  • Przysuń się do stołu lub biurka i oprzyj na nim oba łokcie.
  • Zamknij oczy i przyłóż do nich dłonie. Palce powinny zachodzić na siebie i krzyżować się na środku czoła. Nie dotykaj zamkniętych powiek i nie uciskaj nosa. Weź głęboki wdech i pomyśl o czymś przyjemnym.
  • Staraj się, aby podczas wykonywania tej czynności żadne światło nie prześlizgiwało się przez dłonie i palce.
  • Po pewnym czasie zaczniesz widzieć czerń. Im głębsza, tym lepszy efekt ćwiczenia.
  • Po kilku minutach otwórz oczy, mrugając intensywnie, i posiedź przez chwilę, patrząc przed siebie. Zanim wstaniesz, oddychaj głęboko i powoli.
  • Uwaga: ćwiczenie nie powinno trwać dłużej niż 10 minut.

Zooming

Szukasz ćwiczenia pozwalającego na skupienie i wzmocnienie mięśni oka? Zooming będzie idealny!

  • Usiądź w wygodnej pozycji i wyciągnij rękę, jednocześnie podnosząc kciuk w pozycji autostopowicza.
  • Skoncentruj się na palcu i powoli zbliżaj go do oczu, aż znajdzie się ok. 8 cm od twarzy.
  • Następnie przesuń kciuk i przedramię z powrotem do pozycji wyjściowej.
  • Powtarzaj to ćwiczenie przez kilka minut.

Flexing

Flexing to ćwiczenie, które rozciąga i wzmacnia mięśnie oka.

Stań prosto i spójrz przed siebie. Bez poruszania głową spoglądaj w górę i w dół, potem w lewo i w prawo.

Powtarzaj ten schemat 10 razy aby te 5 ćwiczeń na wzrok przynosiło efekt.